Jumaat, 20 November 2009

25 Tips Ubati Kedukaan - 1 hingga 5

Cinta oh cinta.
Hari2 indah bersama si dia sudah berakhir. Sudah puas berjuraian air mata, menyesali apa yang terjadi. Namun begitu, sampai bila kamu harus menangisi perpisahan ini. Apa yang terjadi, tetap akan terjadi dan kamu harus terus melangkah tanpa menoleh ke belakang. CINTA OH CINTA ada tips bagaimana kamu boleh mengubati kedukaan.
  1. Jangan terus hanyut dalam kedukaan. Bangkit dan katakan "Iwill survive" seperti lagu Gloria Gaynor. Perlu ingat bukan kita saja yang mengalami peristiwa sedih. Malah ramai lagi yang lebih malang dari kita. Yang pasti sinar  kebahagiaan menanti hari esok. Bangkit dan teruskan kehidupan dengan fikiran terbuka.
  2. Luangkan masa untuk diri sendiri. Menangislah jika mahu menangis. Ia akan memberi kelegaan dan membantu diri lebih tenang.
  3. Perlu yakin masih ada lagi insan yang ditakdirkan untuk bersama kita kelak. Jangan mudah putus asa dan jangan serik.
  4. Carilah 'puch bag' dan tendang sekuat hati. Lepaskan geram, ops jangan pukul orang yang sebenar nanti kes polis pula.
  5. Bergaya sakan. Pakai baju yang paling 'vogue' dan menampakkan perbezaan seperti biasa. Pergi tempat yang sesuai untuk dilawati dan habiskan masa seharian di situ. Lupakan segala yang pernah berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan